BEGIN:VCALENDAR
VERSION:2.0
PRODID:-//HepTown Records - ECPv6.16.5//NONSGML v1.0//EN
CALSCALE:GREGORIAN
METHOD:PUBLISH
X-WR-CALNAME:HepTown Records
X-ORIGINAL-URL:https://www.heptownrecords.com
X-WR-CALDESC:Events for HepTown Records
REFRESH-INTERVAL;VALUE=DURATION:PT1H
X-Robots-Tag:noindex
X-PUBLISHED-TTL:PT1H
BEGIN:VTIMEZONE
TZID:UTC
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0000
TZOFFSETTO:+0000
TZNAME:UTC
DTSTART:20180101T000000
END:STANDARD
END:VTIMEZONE
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=UTC:20210108T190000
DTEND;TZID=UTC:20210108T230000
DTSTAMP:20200923T114913Z
CREATED:20200118T114930Z
LAST-MODIFIED:20200923T114913Z
UID:5626-1610132400-1610146800@www.heptownrecords.com
SUMMARY:Lastkaj 14 + Vet Hut & Beckmörkt | KB\, Malmö
DESCRIPTION:*** YTTERLIGARE NYTT DATUM – 8 JAN 2021 *** \nPunksuccén Lastkaj 14 släpper nytt album och drar på turné som gör stopp på KB i Malmö fredag den 8 januari. Med sig har de dessutom support i form av Vet Hut och Beckmörkt! \nLASTKAJ 14\nFrån att mestadels ha spelat för inbitna trallpunkare nådde Lastkaj 14 med fjärde albumet ”Becksvart” en helt ny lyssnarskara. Flitigt turnerande\, en brinnande tro på det de gör samt en ständigt växande publik gör att LK14 idag står som ett av de absolut största punkbanden i Sverige! \nI slutet av mars släpper bandet sitt nya album “Speglar och rök” som blir deras femte fullängdare. Så här beskriver Lastkaj själva skivan: “Inget nytt under solen bara mer\, bättre\, maffigare och fräsigare. Om ni hade hoppats på att hopp skulle finnas så är vi genuint ledsna! Det här går åt helvete\, vi går åt helvete och ljuset är långt borta. Vi försöker däremot leverera eländet så att alla kan blunda och låtsas en stund. Vi vill att alla ska ta paus och le för ett ögonblick!” \nMed det sagt kan det konstateras att Lastkaj-manifestet från 2003 fortfarande inte fått sin lösning\, och kriget fortsätter. \n“I en perfekt värld skulle inte Lastkaj 14 finnas. I ett perfekt land skulle alla tjäna 30 loppor i månaden\, vara skuldfria och ha hus\, familj och hund. Nu är det inte så och på grund av gemene hens oförmåga tvingas Lastkaj 14 ut i krig! Någon måste ju för helvete säga vad som är fel och kräva svar!” \nSUPPORT: VET HUT\nVet Hut släppte sitt nya album “Med munnen full av hat” i slutet av december och har fått ett fenomenalt välkomnande av skivan och även de musikvideos som släppts i samband. Ett fullsatt Grand i Malmö stod som releasefest och kön ringlade sig ut på gatan. Nu i april kommer chansen att se bandet igen på hemmaplan! \nVet Hut har sedan starten 2013 släppt tre EP samt sitt senaste fullängdsalbum och etablerat sig som ett synnerligen stjärtsparkande liveband med bejublade framträdanden på bl.a. Malmöfestivalen\, Garageprojektet i Hammenhög och Debaser Strand. 2020 är bandet bokat till Close-up båten och städer runt om i landet. \nDen nya fullängdaren spelades in under fyra svettiga junidagar i Southsound Studio med Calle Fäldt bakom spakarna. Med det tidigare materialet bakom sig kändes steget naturligt till de nya låtarna som bandet beskriver som både snabbare och hårdare. Musiken har rört sig närmare klassisk svensk punk och tillsammans med sångerskan Jenka Jenkins aggressiva svårmod har bandet aldrig låtit bättre än nu. \nSUPPORT: BECKMÖRKT\nSkånska Beckmörkt såg dagens ljus 2016. Efter lite harvande av covers i repan började egna låtar falla på plats och 2017 släpptes det första albumet ”Den Sista”. Året därpå gjorde bandet sitt första gig och har sedan dess varit förband till Strebers\, Dia Psalma\, The Casualties\, Lastkaj 14\, Asta Kask m.fl. och det är åt det hållet Beckmörkt låter. Punk på svenska med stämmor i refrängerna. Bandet har nyligen spelat in tio nya låtar som mixas för fullt. \nÅldersgräns: 18 år\nDörrar: 19.00 | På scen: 19.30 \nInformation om flytten:\nPå grund av fortsatta publikbegränsningar och hänsyn till den pågående covid-19-pandemin har det bestämts att flytta fram spelningarna med Lastkaj 14 ytterligare. Konserten på KB i Malmö tillsammans med Vet Hut och Beckmörkt kommer nu att äga rum fredag den 8 januari 2021. \nHåll i din biljett! Biljetter till både den 9 april och den 29 augusti gäller fortfarande till det nya datumet och behöver inte bytas. \nPresenteras av Kulturbolaget
URL:https://www.heptownrecords.com/event/lastkaj-14-vet-hut-kb-malmo/
LOCATION:Kulturbolaget\, Bergsgatan 18\, Malmö\, 211 53\, SE
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://media.heptownrecords.com/2020/01/5626_image_82297503_10162953276670487_6306720167741095936_o.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=UTC:20200201T210000
DTEND;TZID=UTC:20200202T020000
DTSTAMP:20200125T114905Z
CREATED:20191126T202658Z
LAST-MODIFIED:20200125T114905Z
UID:5491-1580590800-1580608800@www.heptownrecords.com
SUMMARY:Babian\, Stilla Havet\, The Bongo Club
DESCRIPTION:Showdown presenterar \nBABIAN – på scen 00.00\nBabians fjärde fullängdsalbum släpptes i maj 2017 på Hep Town Records och är titulerad  ”Den andra sidan” . Den började som en intern adventskalender som involverade alla bandmedlemmarna i låtskrivarprocessen. Resultatet blev ett omfattande material med mörkare sound och tätare texter som manar till eftertanke i ny epok där lögner blivit till alternativ fakta  och där underkastelse blivit den enda vägen till frihet. Men alltng som försvinner flyter sen iland…..på den andra sidan!  \nNu behöver man ju inte babbla på om skivan som släpptees 2017 men då den var såpass annorlunda än tidigare Babian-släpp så är den värd att nämnas lite extra. För oss på Musikens Hus spelar inte årtal egentligen någon roll alls när det gäller Babian\, för oss är de ständigt aktuella som ett av Sveriges mest underhållande och energirika liveband. \nBabian är ett svenskspråkigt rockband med ett gäng kritikerhyllade skivor i bagaget och mängder av spelningar på sitt samvete. Bandet har blivit omtalade som ett av Sveriges bästa liveband\, nominerats till P3 guld för skivan ”Fullproppad\, listtoppad\, livrädd och uppstoppad”\, spelats flitigt i såväl radio som TV och dessutom komponerat vinjettmusiken till SVT’s program ”Sommarlov”. Babian har spelat på de flesta klubbscener och festivaler i Sverige och dessutom turnerat i Norge\, Finland och Tyskland samt uppträtt på Roskildefestivalen. Däremot var det extremt längesen de besökte Sveriges musikhuvustad Göteborg\, men lördag den 1:e februari är det äntligen dags!   \n \nSTILLA HAVET – på scen 23.00\nI början av september hörde jag Stilla Havet för första gången och jag blev såld på direkten. Den 28:e September hade Showdown äran att boka in deras releasefest för nya plattan ”Brinnande Horisont” som passande nog släpptes dagen innan. Självklart fick vi inte nog. Det var ett intimt gig på Hängmattans lilla scen\, som må vara en underbar o charmig scen men som dock kändes på tok för liten för ett band som Stilla Havet. Man måste vara självkritisk som bokare o “Gör om\, gör rätt” ekade i mitt huvud efter releasefesten. Därav bokade jag dom illa kvickt igen\, men nu uppe i konsertlokalen.  Om du  tillhör den skaran som påstår att jag är manisk och näst intill besatt utav Stilla Havet så överbevisar jag dig gladeligen genom att lämna över ordet till den här skaran recensenter:  \n”Så förbannat jäkla bra” – Gaffa  \n”Deras syntetiska postpunk är perfekt uförd” – Nöjesguiden \n”En av året bästa svenska popskivor” – Zero  \n”Deras i särklass starkaste släpp” – 482 Mhz \n’Brinnande horisont’ är ett kondensat av känslan när livet rinner mellan fingrar som spärrats upp för att försöka fånga drömmar och lycka. Det är tyvärr en feeling som är rå och kall.” Säger Elias Eriksson  \nHyllade debutalbumet ’Början på ett slut’ följdes upp i höstas med Pyongyangtriologin\, en EP framdriven under atombombshot\, några intensiva dygn i Nordkorea. Sen landade Stilla Havet tillbaka i vardagsmelankolin på Ringvägen och tvingades ta tag i spruckna läppar och relationer\, tomma drömmar och de sociala mediernas självbedrägeri. Jakten på nya känslor\, och omvärldens tvång att slipa ner alla starkare förnimmelser än lättnaden över att allt ännu inte krossats\, krockade och resulterade i stoffet ’Brinnande horisont’ bygger på. \n”För femton år sen satt August och jag i en ockuperad lägenhet i Gomel och slevade i oss svampsoppa på väg till en hemlig punkspelning i en vitrysk fabrikskantin tolv mil från Tjernobyl. Vi var lika livrädda för säkerhetstjänsten som för uransvampen.”\n”Idag har kärnvapenhoten och atomkraftens vålnader vaknat igen\, som skuggor över våra liv och våra barn är fjärde generationen som fötts med cesium i benmärgen.” \n \nTHE BONGO CLUB – på scen 22.00\n“They sound fantastically cool! It’s stupid and intelligent at the same time. Just great guitar music.”\n– Orden ovan kommer från Owen Morris\, stjärnproducenten bakom Oasis\, The Verve och Kaiser Chiefs som under förra året också jobbade med Boråsbandet The Bongo Club. \nSedan första släppet 2014 har indierock-kvartetten gjort över 400 vilda spelningar på klubbar och festivaler i 20 länder\, bland annat i Japan\, USA\, Mexiko och England. \nBandet nominerades till GAFFA Priset ‘Årets Pop/Rock’ efter förra årets debutalbum “Anybody Have a Lighter?” – Streama skivan här: https://awal.lnk.to/anybodyhavealighte \nDJ: Jossan från Orkan + gäst  \nLördag 1 Februari\nMusikens Hus\nDörrar: 21.00\nFörsta band på scen: 22.00
URL:https://www.heptownrecords.com/event/babian-stilla-havet/
LOCATION:Musikens Hus\, Djurgårdsgatan 13\, Gothenburg\, 41462\, SE
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://media.heptownrecords.com/2019/11/5491_image_78668465_3945668575458585_5759093742803877888_n.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=UTC:20190524T210000
DTEND;TZID=UTC:20190525T020000
DTSTAMP:20190524T114925Z
CREATED:20190416T152254Z
LAST-MODIFIED:20190524T114925Z
UID:4554-1558731600-1558749600@www.heptownrecords.com
SUMMARY:King Dude\, Rob Coffinshakers Underground Fire\, Råhypnos
DESCRIPTION:KING DUDE (US) – på scen 00.00\nI en tid när den amerikanska folkmusiken har förlorat sin kontakt med sina blodiga rötter så kommer King Dude o tar fram den den här härliga smutsen vi alla älskar att gotta oss i. Död\, sex\, våld\, kärlek\, galenskap\, våga följ Lucifers ljus för i helvete\, för INGEN kommer ihåg en fegis!\nEn okristlig blandning av blues\, neo-folk och country i en så pass mörk och dyster inramning att Johnny Cash nästan får degraderas ner från ”The man in black” till ”The man in pale grey”. Med både influenser från den svartare metalmusiken och ockulta texter så kan King Dude beskrivas som en väldigt mångfacetterad artist.\nHan har fjort flertalet duetter med Chelsea Wolfe och har ett antal fullängdare på nacken och ”Lucifer´s the light of the world” är världens bästa låt så det är inget att tveka på! Fly undan göteborgs stekheta sol i maj o skit i Saltholmen\, nu grottar vi ner oss i mörkret!\n\nhttps://www.facebook.com/kingdudemusic/\nhttps://kingdude.bandcamp.com/\nhttps://www.instagram.com/kingdudemusic/ \nROB COFFINSHAKER’S UNDERGROUND FIRE – på scen 23.00\nRob Coffinshakers Underground Fire gjorde en bejublad spelning på Showdown i December. Till o med så bejublad att personalen rankade den som sitt favoritgig på Showdown. Till skillnad från många andra ställen så brinner personalen på Musikens Hus för musik\, och jag har ändå haf en hel del grymma akter på Showdown så det säger en hel del! Nåväl för dig som är oupplyst\, läs nedan and get enlightened! \nRob Coffinshakers Underground Fire är ett svenskt rockband som bildades 2015 I Karlstad av Rob aka mannen med den djupa barytonstämman som frontar bandet Coffinshakers. Som arrangör insåg jag just nu hur ironiskt det är att en man med den stämman\, o med lyrik som knyter an till vampyrer o annat mörker skriver allt i Karstad av alla jävla städer. Staden som marknadsför sig sig som “Staden där solen alltid skiner”. Det krävs en enveten vampyr för att bo kvar där tänker jag.\nMusikmässigt skiljer det sig dock rejält mellan Coffinhakers och RCUF. Kistskakarna har kört sin horrorcountry sen 1995 medan RCUF spelar mörk rock med influenser från punk\, goth\, powerpop samt klassisk rock .\nNär en rutinerad räv startar ett nytt band så tar han oftast inte med sig några ungtuppar som precis blivit könsmogna utan ofta bjuds det på musikanter som varit ute på vägarna större delen av sitt liv. Så är även fallet här och RCUF består av musiker från band såsom The Soulshake Express (som undertecknad fullkomligt älskade!)\, Haddock\, Bay Laurel\, Impression samt Mama Kin. \n\nhttps://www.facebook.com/robcoffinshakersundergroundfire/ \nRÅHYPNOS – på scen 22.00\nEfter en knökad releasefest på Bengans förra våren är det nu åter dags för duon Råhypnos att äntra scenen i Göteborg. Med på scen kommer ett axplock av musiker från andra band för att färga låtarna ytterligare när de spelas live. Råhypnos bildades 2015 i Göteborg av Pablo Rautenberg och Nadja Virgé och gjorde sig snabbt kända för att blanda många olika stilar och i deras musik hörs influencer från såväl dark wave\, rock och electronica. 2016 släpptes deras självbetitlade debut-EP som snabbt blev omskriven av olika musiksidor. HYMN beskrev musiken som en blandning av mörk indie och modern pop.  \n2018 släpptes deras första fullängdare\, “Do We Want It?”\, som blev hyllad av kritiker i Sverige och Europa. ”Do We Want It?” är en logisk utveckling från självbetitlade EP:n. Ljudbilden är större och mer välproducerad och det är tydligt att musiken fått tid att falla på plats. Det tunga och ibland nattsvarta kombineras med Pablos och Nadjas karaktäristiska sångröster\, samt att låtarna har inslag av vacker minimalism. I slutet av 2018 släpptes nya singeln “Captured In The Storm”. “Captured In The Storm” spinner vidare på det mörka soundet från senaste skivan “Do We Want It?”. Distade elgitarrer kombinerat med elektroniska ljudlandskap skapar tillsammans med Pablos och Nadjas röster en ödesdiger stämning där indierock möter darkwave och goth.  \n\nhttps://www.facebook.com/rahypnos/ \n \n \n \nSagt om Råhypnos: \n“Incredible energy\, feverish emotion and drive with a frighteningly perfectly tuned alternating vocals by Nadja Virgé (what a voice!). And Pablo Rautenberg\, whose voice reminiscent of Tomas Pettersson of ORDO ROSARIUS EQUILIBRIO. And there is always a latent sexyness about the songs.”\n/Ox Fanzine \n”With their unique mix of alternative rock\, dark wave\, pop as well as electronica\, the Swedes amusingly dig themselves through genres and decades”\n/Sonic Seducer \n“The result feels like a mix between Nick Cave and the Bad Seeds and Chelsea Wolfe\, recorded\, mixed and mastered by Portishead.”\n/Merchants Of Air \n“Låtmaterialet i sig är så pass starkt att Råhypnos faktiskt kan kasta allt vad genrebenämningar heter och bara kasta sig ut (eller in) i kompositionerna.”\n/Slavestate \n“Jag gillar soundet och produktionen. Jag gillar mörkret\, melodierna\, rytmerna som inte alltid är så vanliga inom sådan här musik\, och Råhypnos lyckas dessutom fint med att förena elektronik med elektricitet”\n/Zero Music Magazine \nDJ: SEB (ALLEYCAT RECORDS) \nMUSIKENS HUS\nFREDAG 24 MAJ\nÖPPET 21.00-02.00\nBILJETTER VIA TICKSTER\, 100 ST EARLY BIRD ÄR UTE NU FÖR 125 KR + SERVICEAVGIFT.  \nAktuellt-ny
URL:https://www.heptownrecords.com/event/king-dude-rob-coffinshakers-underground-fire-rahypnos/
LOCATION:Musikens Hus\, Djurgårdsgatan 13\, Gothenburg\, 41462\, SE
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://media.heptownrecords.com/2019/04/4554_image_53412017_2082847621793410_7515635839590727680_o.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=UTC:20190523T190000
DTEND;TZID=UTC:20190524T010000
DTSTAMP:20190523T114900Z
CREATED:20190511T111758Z
LAST-MODIFIED:20190523T114900Z
UID:4899-1558638000-1558659600@www.heptownrecords.com
SUMMARY:Vånna Inget + The Entrepreneurs / 23.05 / Oceanen
DESCRIPTION:Torsdag 23 Maj / 19.00 / 140 kr / 20 år \nOceanen och Up The Punx presenterar: \nVånna Inget\nhttps://spoti.fi/2E1d1nG \nSpecial guest: The Entrepreneurs\nhttps://spoti.fi/30iNnEA\n__ \nDessa Malmöbaserade punkare har stått i fronten av scenen i flera år och trots sitt flitiga turnerande i såväl Sverige som USA och Japan har ny musik från det hyllade bandet lyst med sin frånvaro. Men nu är äntligen väntan över\, redan i vår är de tillbaka med den nya plattan ”Utopi”.  \nDet nya albumet visar ett mer eftertänksamt Vånna Inget än tidigare\, men den som tror att bandets patenterade och oefterhärmliga nerv och intensitet har gått förlorat har misstagit sig grovt. Karolina Engdahl sjunger som vanligt med en imaginär kniv mot strupen och med bröstkorgen uppfläkt för allmän beskådan\, med sylvassa texter som skär djupt in i själen. Det taggtrådsstängsel som alltid tycks omge Tommy Tifts gitarrfigurer är vassare än någonsin tidigare. Vi är otroligt peppade på att de äntligen snart står på Göteborgsk mark igen\n— \nThe Entrepreneurs har ett rykte som ett av Danmarks mest energiska liveband\, och med sin debutalbum Noise & Romance som släpptes den 1 februari är de redo att erövra resten av världen.  \nDeras högljudda låtar kan beskrivas som experimentella variationer av några av rockens mest signifikanta undergener som punk\, grunge och post-rock – alltid med en underliggande mörk och explosiv identitet. På det nya albumet kan man höra tydliga influenser av olika artister som Sonic Youth\, Deftones och Jeff Buckley för att bara nämna några.\n— \nThis show is presented in collaboration with PULS network – https://www.facebook.com/pulsnordiclivemusic
URL:https://www.heptownrecords.com/event/vanna-inget-23-05-oceanen/
LOCATION:OCEANEN\, Stigbergstorget 8\, Gothenburg\, 414 63\, SE
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://media.heptownrecords.com/2019/05/4899_image_59812680_2420765927944919_5238378509201571840_o.jpg
END:VEVENT
END:VCALENDAR